Jak działa Contadu?
We wpisie znajdziesz informacje jak działa Contadu z punktu widzenia początkującego copywritera. Krok po kroku opisane są wszystkie PODSTAWOWE elementy wpływające na jakość generowanej treści. Pełne wykorzystanie Contadu wymaga nauczenia się zależności między = wprowadzanym tekstem = analizą/ wynikami konkurencji = a wygenerowanym tekstem. Według mnie potrzeba do tego około 3 miesięcy. 🙂
Spis treści:
- Contadu dla początkujących Copywriterów.
- Co to właściwie jest Contadu?
- Etap I – Rejestracja w systemie
- Etap II – Utwórz projekt
- Etap III – Content Writer
- Etap IV – Tabela content writer
- Etap V – Edytor treści
- Najważniejsze funkcje Contadu <meta>, content, draft
- Etap VI – „draft”
- Etap VII – Generowanie treści
- Podsumowanie GPT-3
Contadu – co to właściwie jest?
Contadu to platforma, która zapewnia copywriterom narzędzia i funkcje potrzebne do skutecznego planowania, zarządzania, optymalizacji i analizy marketingu treści. Jest to platforma typu „wszystko w jednym”, która pomaga zmaksymalizować skuteczność strategii treści poprzez zapewnienie wglądu do poprawy wydajności. Platforma dostarcza szczegółowe analizy w celu zwiększenia wydajności treści i zidentyfikowania obszarów wymagających poprawy. Copywriterzy mogą wykorzystać te dane do tworzenia bardziej efektywnych treści. Contadu jest potężnym narzędziem dla każdego copywritera, który chce wyprzedzić konkurencje w zakresie swoich wysiłków związanych z marketingiem treści.
Etap pierwszy – rejestracja na Contadu.
Wersja testowa jest bezpłatna i można wygenerować ~ 10 treści miesięcznie. Najtańszy pakiet w momencie tworzenia wpisu kosztuje 19 euro netto (89,17zł/netto). Sam korzystam z opcji zbliżonej do pakietu Business jednak moja opcja nie występuje już w ofercie.
Etap drugi – Utwórz projekt
Projekt to po prostu adres Twojej strony Internetowej lub klienta. Wystarczy podać adres witryny. Opcje zaawansowane pozwalają na dodanie ogólnych słów kluczowych oraz połączenie z Google Search Console.
Etap trzeci – Content Writer
Na tym etapie wybieramy słowo kluczowe/ SERP, które chcemy przeanalizować. Jest to istotny etap ponieważ: każda analiza kosztuje punkty jakie sobie zakupiliśmy. A nic tak nie wkurwia jak analiza literówki, błędu ortograficznego czy chociażby nawet niepoprawnej odmiany słowa kluczowego.
Oczywiście jeśli interesuje nas treść w języku Polskim wybieramy Srarch engine i Language na PL.
Proces analizy treści rozpocznie się po kliknięciu „START” i trwa do 2 minut. W tym czasie platforma przegląda i analizuje za nas setki stron by dobrać najbardziej wartościowe treści i nagłówki pod wybrane słowa kluczowe. Innymi słowy: research konkurencji robi się sam.
Etap czwarty – Tabela content writer
Dotarliśmy do tabeli w której znajdują się wszystkie nasze przeanalizowane słowa kluczowe/ SERPy. Jeśli poruszasz się po panelu sprawnie zwróć uwagę, że ostatnie słowo kluczowe może być jeszcze analizowane. Informuje o tym kolumna „Action”. Pozostałe kolumny informują o poziomie trudności słowa kluczowego, ilości wpisów w wyszukiwarkę Google w skali miesiąca. itp. Każdy copy analizuje te wyniki i dostosowuje do potrzeby treści według własnego uznania.
Etap piąty – Edytor treści
Na pierwszy rzut oka jest przejrzysty i zrozumiały ponieważ w prostych edytorach występują te same funkcje. Mnie osobiście bardzo przypomina edytor WordPressa.
Najważniejsze funkcje edytora treści Contadu.
- Zakładka <meta>
- Nagłówek „Tilte” oczywiście już przygotował dla Ciebie tytuły konkurencji, wypadałoby je nieznacznie edytować. Oczywiście edytor liczy ilość znaków w pikselach! Literka „W” zajmuje więcej pikseli niż „I” – może się okazać, że do tytułu coś jeszcze można upchnąć
- Opis „Description” czeka na Ciebie z gotowymi opisami konkurencji oraz powiązanymi słowami kluczowymi.
- Podgląd na żywo ” jak to będzie wyglądało” w wyszukiwarce w wersji na PC i telefon.
- Zakładka Content
- Standardowe funkcje występujące w edytorze treści
- Licznik znaków całej treści lub po zaznaczeniu fragmentu dodatkowy dymek z ilością znaków fragmentu.
- Dodatkowo ocena czytelności, sugestia ilości znaków względem konkurencji top 10 Google oraz top 30.
- Ogólna ocena treści w skali – razem z nagłówkami H1, H2, H3, obrazki, alty itp.
- Sugerowane słowa kluczowe, które wykorzystuje konkurencja [po prawej stronie edytora]
- Opcja Draft – szkic
Etap szósty – Szkic treści z opcji „Draft”
Na tym etapie zaczynamy swoją pracę copywritera. Musimy przygotować nagłówki oraz słowa kluczowe jakie ma zawierać nasz akapit wypełniony treścią. Tego trzeba się po prostu nauczyć i dogadać z Contadu AI aby wygenerowana treść wymagała jak najmniej edycji.
Tak wygląda Content draft dla SERPa: contadu
Dodawanie wybranego nagłówka odbywa się przez kliknięcie „+add”. Zwróć uwagę czy nagłówek zawiera słowa kluczowe. Jeśli nie, dodaj je ręcznie.
Wybieramy dowolną ilość nagłówków. Dodatkowa opcja Questions zamiast akapitów konkurencji sugeruje tam listę pytań jakie padają w wyszukiwarce Google i odpowiedzi na te pytania będą dodatkowo cenione. 🙂
Etap siódmy – Jak działa Contadu? – Generowanie treści.
Jeśli nic nie zjebaliśmy do tego etapu pracę w zasadzie mamy wykonaną. Klikamy [Beta generatore] i po kilku sekundach mamy przygotowaną treść. Jakość treści dokładnie odzwierciedla naszą pracę jaką wykonaliśmy do tego etapu [wybór stron konkurencyjnych, dobór nagłówka i słów kluczowych]
Przykładowa treść Jak działa Contadu? 1:1
Podsumowując Contadu i silnik GPT-3 zostaną zarzygane negatywnymi opiniami copy i publicystów, którzy od lat piszą teksty średnie lub słabe – ludzie nie lubiący zmian. Mają oni świadomość, że ich praca za kilkanaście miesięcy będzie zastąpiona automatyką AI. Ich naturalny system obronny mówi STOP! Jednak uważam, że jest to potęga – chociażby kierunek ChatGPT do przyszłościowej obsługi klienta o czym niebawem wspomnę. 🙂
PS: Grafika główna wpisu… także została wygenerowana przez AI. Canva’AI 🙂