contadu

Jak działa Contadu?

We wpisie znajdziesz informacje jak działa Contadu z punktu widzenia początkującego copywritera. Krok po kroku opisane są wszystkie PODSTAWOWE elementy wpływające na jakość generowanej treści. Pełne wykorzystanie Contadu wymaga nauczenia się zależności między = wprowadzanym tekstem = analizą/ wynikami konkurencji = a wygenerowanym tekstem. Według mnie potrzeba do tego około 3 miesięcy. 🙂

Spis treści:

  1. Contadu dla początkujących Copywriterów.
  2. Co to właściwie jest Contadu?
  3. Etap I – Rejestracja w systemie
  4. Etap II – Utwórz projekt
  5. Etap III – Content Writer
  6. Etap IV – Tabela content writer
  7. Etap V – Edytor treści
  8. Etap VI – „draft”
  9. Etap VII – Generowanie treści
  10. Podsumowanie GPT-3

Contadu – co to właściwie jest?

Contadu to platforma, która zapewnia copywriterom narzędzia i funkcje potrzebne do skutecznego planowania, zarządzania, optymalizacji i analizy marketingu treści. Jest to platforma typu „wszystko w jednym”, która pomaga zmaksymalizować skuteczność strategii treści poprzez zapewnienie wglądu do poprawy wydajności. Platforma dostarcza szczegółowe analizy w celu zwiększenia wydajności treści i zidentyfikowania obszarów wymagających poprawy. Copywriterzy mogą wykorzystać te dane do tworzenia bardziej efektywnych treści. Contadu jest potężnym narzędziem dla każdego copywritera, który chce wyprzedzić konkurencje w zakresie swoich wysiłków związanych z marketingiem treści.

Etap pierwszy – rejestracja na Contadu.

Załóż konto na Contadu.com

Wersja testowa jest bezpłatna i można wygenerować ~ 10 treści miesięcznie. Najtańszy pakiet w momencie tworzenia wpisu kosztuje 19 euro netto (89,17zł/netto). Sam korzystam z opcji zbliżonej do pakietu Business jednak moja opcja nie występuje już w ofercie.


Etap drugi – Utwórz projekt

Projekt to po prostu adres Twojej strony Internetowej lub klienta. Wystarczy podać adres witryny. Opcje zaawansowane pozwalają na dodanie ogólnych słów kluczowych oraz połączenie z Google Search Console.


Etap trzeci – Content Writer

Na tym etapie wybieramy słowo kluczowe/ SERP, które chcemy przeanalizować. Jest to istotny etap ponieważ: każda analiza kosztuje punkty jakie sobie zakupiliśmy. A nic tak nie wkurwia jak analiza literówki, błędu ortograficznego czy chociażby nawet niepoprawnej odmiany słowa kluczowego.

jak działa contadu?

Oczywiście jeśli interesuje nas treść w języku Polskim wybieramy Srarch engine i Language na PL.

jak działa contadu?

Proces analizy treści rozpocznie się po kliknięciu „START” i trwa do 2 minut. W tym czasie platforma przegląda i analizuje za nas setki stron by dobrać najbardziej wartościowe treści i nagłówki pod wybrane słowa kluczowe. Innymi słowy: research konkurencji robi się sam.


Etap czwarty – Tabela content writer

Dotarliśmy do tabeli w której znajdują się wszystkie nasze przeanalizowane słowa kluczowe/ SERPy. Jeśli poruszasz się po panelu sprawnie zwróć uwagę, że ostatnie słowo kluczowe może być jeszcze analizowane. Informuje o tym kolumna „Action”. Pozostałe kolumny informują o poziomie trudności słowa kluczowego, ilości wpisów w wyszukiwarkę Google w skali miesiąca. itp. Każdy copy analizuje te wyniki i dostosowuje do potrzeby treści według własnego uznania.


Etap piąty – Edytor treści

Na pierwszy rzut oka jest przejrzysty i zrozumiały ponieważ w prostych edytorach występują te same funkcje. Mnie osobiście bardzo przypomina edytor WordPressa.

Najważniejsze funkcje edytora treści Contadu.

  1. Zakładka <meta>
    • Nagłówek „Tilte” oczywiście już przygotował dla Ciebie tytuły konkurencji, wypadałoby je nieznacznie edytować. Oczywiście edytor liczy ilość znaków w pikselach! Literka „W” zajmuje więcej pikseli niż „I” – może się okazać, że do tytułu coś jeszcze można upchnąć
    • Opis „Description” czeka na Ciebie z gotowymi opisami konkurencji oraz powiązanymi słowami kluczowymi.
    • Podgląd na żywo ” jak to będzie wyglądało” w wyszukiwarce w wersji na PC i telefon.
  2. Zakładka Content
    • Standardowe funkcje występujące w edytorze treści
    • Licznik znaków całej treści lub po zaznaczeniu fragmentu dodatkowy dymek z ilością znaków fragmentu.
    • Dodatkowo ocena czytelności, sugestia ilości znaków względem konkurencji top 10 Google oraz top 30.
    • Ogólna ocena treści w skali – razem z nagłówkami H1, H2, H3, obrazki, alty itp.
    • Sugerowane słowa kluczowe, które wykorzystuje konkurencja [po prawej stronie edytora] sugerowane słowa kluczowe contadu
  3. Opcja Draft – szkic draft - szkic contadu

Etap szósty – Szkic treści z opcji „Draft”

Na tym etapie zaczynamy swoją pracę copywritera. Musimy przygotować nagłówki oraz słowa kluczowe jakie ma zawierać nasz akapit wypełniony treścią. Tego trzeba się po prostu nauczyć i dogadać z Contadu AI aby wygenerowana treść wymagała jak najmniej edycji.

Tak wygląda Content draft dla SERPa: contadu

Dodawanie wybranego nagłówka odbywa się przez kliknięcie „+add”. Zwróć uwagę czy nagłówek zawiera słowa kluczowe. Jeśli nie, dodaj je ręcznie.

jak działa contadu?

Wybieramy dowolną ilość nagłówków. Dodatkowa opcja Questions zamiast akapitów konkurencji sugeruje tam listę pytań jakie padają w wyszukiwarce Google i odpowiedzi na te pytania będą dodatkowo cenione. 🙂

Etap siódmy – Jak działa Contadu? – Generowanie treści.

Jeśli nic nie zjebaliśmy do tego etapu pracę w zasadzie mamy wykonaną. Klikamy [Beta generatore] i po kilku sekundach mamy przygotowaną treść. Jakość treści dokładnie odzwierciedla naszą pracę jaką wykonaliśmy do tego etapu [wybór stron konkurencyjnych, dobór nagłówka i słów kluczowych]

Przykładowa treść Jak działa Contadu? 1:1

Podsumowując Contadu i silnik GPT-3 zostaną zarzygane negatywnymi opiniami copy i publicystów, którzy od lat piszą teksty średnie lub słabe – ludzie nie lubiący zmian. Mają oni świadomość, że ich praca za kilkanaście miesięcy będzie zastąpiona automatyką AI. Ich naturalny system obronny mówi STOP! Jednak uważam, że jest to potęga – chociażby kierunek ChatGPT do przyszłościowej obsługi klienta o czym niebawem wspomnę. 🙂

PS: Grafika główna wpisu… także została wygenerowana przez AI. Canva’AI 🙂

4.9/5 - (98 votes)
Zostań patronem i kup subskrypcję od 5zł przez GooglePay

Author: Robert

HEJ! TU ROBERT! Z wykształcenia jestem logistykiem. Na co dzień pracuję w fundacji wspierającej przedsiębiorców. W 2010 roku stworzyłem projekt mikro firmy spotBOX mającej na celu promocję i reklamę usług małych oraz średnich przedsiębiorstw. Uwielbiam luźny tryb życia, bez ciśnienia i owczego pędu. Proste rozwiązania, wypady i podróże. Lubię grać, a moim konikiem są smart technologie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *