Opony semi slick do roweru – !dealne
Opona semi slick to rodzaj opony o pośredniej budowie między oponą slick, a oponą terenową.
- Opony slick charakteryzują się gładką powierzchnią bieżnika, co przekłada się na minimalny opór toczenia, ale zarazem brak przyczepności na terenach, które nie są pokryte asfaltem.
- Opony terenowe natomiast mają duży bieżnik, co zapewnia dobrą przyczepność na szutrze czy innym nierównym terenie, ale z kolei wiąże się to z większym oporem toczenia na asfalcie.
- Opony semi slick łączą w sobie cechy obu typów, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla rowerzystów szukających kompromisu między przyczepnością na asfalcie a stabilnością na szuterze.
Opona semi slick posiada gładką powierzchnię bieżnika pośrodku opony, co zapewnia lepszą przyczepność na asfalcie, ale boczne części bieżnika są rowkowane, co zwiększa przyczepność na nierównych nawierzchniach.
opony semi slick jako reanimacja starego sprzętu
Jest to idealne rozwiązanie dla rowerów, które już posiadamy:
- Szybkim i stosunkowo tanim sposobem ograniczymy opory toczenia
- Wymiana gum na nowe przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa
- Zapewnimy dodatkowe wizualne wartości naszego sprzętu – semi slick po prostu wyglądają lepiej 🙂
Opony rowerowe semi-slick występują od kilku lat chociaż ja pierwszy raz się z nimi spotkałem podczas prezentacji roweru trek dual sport 3 gen 5. (to ten przełomowy ze sztywnym widelcem w rodzinie trek dual) Jeździ się zacnie. Mniej pedałowania nawet przy oponach 27,5. Oczywiście same gumy są wyższe co daje realnie 28cal.